הדרך המהירה להגיע לקהל היעד באמצעות מדריכים מקצועיים לציבור
השוק הפיננסי
עשרות אלפי אנשי מקצוע משקיעים בתוכן שיווקי מדי שנה, אך רק מעטים מבינים את הכוח העצום של וידאו ממוקד, תסריט מהודק והפצה דיגיטלית חכמה. מיזם "השוק הפיננסי", שהושק לאחרונה גם בשפה הערבית ומוגש על ידי תום תומאס , מנטור עסקי ובעלים של סוכנות לייעוץ עסקי.מאפשר לאנשי מקצוע בתחומי עיסוק מגוונים, מסוכני ביטוח, מאמנים, מטפלים, עו"ד, יועצי מס ועד רואי חשבון – להוביל את השיח המקצועי דרך מדריכים מצולמים, באולפן טלוויזיה, עם תוצאה שמייצרת לידים, מיתוג אישי ומוניטין ארוך טווח.
עד כה כבר הופקו וצולמו עשרות מדריכים מקצועיים במסגרת המיזם, שזכו לחשיפה של כ־150,000 צפיות ולמעלה מ־18,000 האזנות דרך Spotify – נתונים שמצביעים על הביקוש הברור לתוכן כלכלי איכותי, ממוקד ורלוונטי.

המהלך נשען על מגמות עולמיות ברורות: מחקר של Wyzowl מ־2024 מצא ש-96% מבעלי העסקים טוענים שתוכן וידאו מסייע להם בהעברת המסר המקצועי, ו-87% מדווחים על החזר השקעה חיובי מתוכן וידאו לעומת צורות פרסום אחרות. בגוגל מציינים כי לקוחות נוטים פי 2.5 לבחור בספק שירות אם נחשפו לסרטון מקצועי .עולם שבו כל החלטה מקצועית מתקבלת דרך המסך – הוא עולם שבו תוכן איכותי הוא לא מותרות אלא יתרון תחרותי.
על פי נתוני חברת HubSpot, מומלץ לעסקים קטנים ובינוניים להקדיש בין 7% ל־10% מהמחזור השנתי שלהם לפעילות שיווקית – כאשר תוכן וידאו נמצא בראש הרשימה מבחינת האפקטיביות.
"למעשה, כל בעל עסק עם תקציב של 1,500 ש"ח בחודש ומעלה יכול למעשה להצטרף למיזם", אומר תום תומאס, מגיש 'השוק הפיננסי בערבית. "זו נקודת פתיחה מצוינת להתחיל ולבנות את המיתוג והמיצוב שלך ברשת מול הלקוחות הקיימים ומול קהלי יעד חדשים שנמצאים במקומות הנכונים ורוצים לקבל עוד ידע פיננסי או להיפגש עם איש מקצוע מתאים.
תהליך ההפקה ב"השוק הפיננסי" מובנה ומדויק: כל מדריך מתוסרט מראש על ידי אנשי תוכן מקצועיים, בהתאמה אישית לתחום ההתמחות של כל משתתף. התוכן מלווה בגרפיקה ויזואלית (motion graphics) להמחשת נושאים מורכבים, ניתן לשלב בו כתוביות בעברית, אנגלית, צרפתית וערבית לפי צורך, ובסיומו מתקיימת ישיבה אסטרטגית להפצה דיגיטלית ייעודית לקהלי יעד מוגדרים.
אחד המרכיבים הקריטיים בהצלחת המיזם הוא השימוש בטכנולוגיה מתקדמת להפצת התוכן. טכנולוגיית ההפצה של Fortvision, המשולבת ב"שוק הפיננסי ,מאפשרת להפוך כל מדריך – בין אם בוידאו ובין אם ככתבת טקסט המלווה אותו – לאייטם שמשתלב באופן טבעי באתרי החדשות כולל TheMarker, גלובס, כלכליסט, ערוץ הכלכלה של ישראל,Bizportal, וואלה כסף ועוד. הטכנולוגיה פועלת על בסיס ניתוח התנהגות גולשים ותחומי עניין – ובכך מביאה את המדריך בדיוק לקהל הנכון, ברגע הנכון, בפורמט הנכון.

מעבר לכך, כל מדריך נכנס לארכיון הווידאו באתר www.financetv.co.il – פלטפורמה מקצועית וממותגת לצריכת תוכן כלכלי איכותי – ומלווה גם בתהליך שיווק מקיף הכולל הטמעה חכמה בלינקדאין של המומחה, שליחה ללקוחות במיילים מקצועיים, שילוב בפרופילים עסקיים ובקמפיינים חיצוניים.
יתרון השוק הפיננסי טמון בגישה האיכותית שהוא מקדם. "אנחנו לא מייצרים תוכן להמונים – אלא מדריכים שמבוססים על התמחויות מדויקות. זה מה שהופך את המומחים שלנו למובילים בתחומם", מדגיש אודי חברוני, מייסד "השוק הפיננסי". לדבריו, המיזם אינו מיועד לפרסום שטחי: "אנחנו לא נצלם מדריך גנרי על קרן השתלמות – אלא נבחר לייצר תוכן ממוקד כמו ‘היבטי מיסוי בקרנות השתלמות לבעלי שליטה’. זה ההבדל בין תוכן שצופים בו – לתוכן שפונה, משפיע ומניע לפעולה."
ההרשמה לסבב הצילומים הבא בעיצומה בהם לוקחים חלק יועצי מס, עורכי דין, סוכני ביטוח, יועצי השקעות, מתכננים פיננסיים, מנהלי סיכונים ואנשי נדל"ן. כל אחד מהם יקבל תוכן מהודק, נראות טלוויזיונית מקצועית, והכי חשוב – קהל שמקשיב.
