מתוך סדרת המדריכים המצולמת של "השוק הפיננסי"
ראיון עם רוני יונג, יועצת עסקית בכירה בתחומי הביטוח והפיננסים
השוק הפיננסי
בעולם הביטוח, גם סוכנויות ותיקות שכבר פועלות מספר שנים ואוחזות בתיק לקוחות מרשים, מתמודדות עם אתגרים מהותיים שדורשים חשיבה מחודשת ונקיטת צעדים אסטרטגיים.
אחד האתגרים המרכזיים הוא שימור לקוחות קיימים. רבות מהסוכנויות ממשיכות להשקיע בעיקר בגיוס לקוחות חדשים, אך מתעלמות מהצורך לחזק את הקשר עם לקוחות שכבר הצטרפו. התוצאה: עזיבה שקטה של לקוחות והפסד עסקי. כפי שמתארת רוני יונג, מדובר במצב שבו "הדלי מחורר" – משקיעים בהכנסה, אך לא אוטמים את הנטישה.
בנוסף, קיימת תחרות מתעצמת מצד שחקנים חדשים שמציעים חוויית שירות דיגיטלית, זמינות גבוהה, ומערכות מתקדמות. גם ההתפתחות הטכנולוגית המואצת, ובכללה שימוש בכלים של בינה מלאכותית ורשתות חברתיות, מחייבת את הסוכנויות ללמוד ולהתאים את עצמן, גם אם אין להן אוריינטציה טכנולוגית מובהקת.
רוני יונג מדגישה כי שיווק דיגיטלי מדויק ואפקטיבי, בשילוב אורגני וממומן, הוא מנוע צמיחה חיוני. הפעילות ברשתות החברתיות לא רק מייצרת חשיפה אלא גם מחזקת את המותג, יוצרת קשר רגשי עם הלקוח ומבדלת את הסוכנות מול התחרות.

במסגרת תכנון עסקי שנתי, היא ממליצה לבצע בחינה מחדש של תמהיל השירותים והמוצרים, לזהות מוצרים או קהלים לא רווחיים, ולהתמקד באלה שמניבים ערך אמיתי לעסק. כל זאת תוך קביעת יעדים, הקצאת משאבים ותכנון לפי רבעונים.
מבחינה תפעולית, ישנה חשיבות להטמעת מערכות CRM מתקדמות, שימוש ב-AI לניתוח נתונים ויצירת תובנות שיווקיות, פיתוח אתרים ואפליקציות שירות עצמי ללקוחות, והגברת הנוכחות הדיגיטלית.
אין באמור משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.